شکايت پيامبر

غربت قرآن واهل بیت

شکايت پيامبر


     بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيم ِ                      

 

 «وَقَالَ الرَّسُولُ يَارَبِّ اِنَّ قَومِي اتَّخَذُوا هَذَاالقُرآنَ مَهجُورًا»

درآن روز پيامبر به شکايت از امّت به پروردگار عرض کند !

بارالها امت من اين قرآن بزرگ را متروک و رهاکردند.           

                     آيه30 سوره فرقان   

آري امروز هم پيامبر فرياد مي زند:

« پروردگارا قومِ من قرآن را رها کرده اند.»

آري امروز هم پيامبر فرياد مي زند:

« پروردگارا قومِ من قرآن را رها کرده اند.»

 

 

(دراين آيه ناراحتي وشکايت پيامبراسلام

«صلي الله عليه وآله وسلّم»  ازنحوه برخورد

 کافران باقرآن بازگوشده است.                

 

اين شکايت امروزه نيز همچنان مصداق دارد که گروه زيادي از

مسلمانان نيز قرآن را به دست فراموشي سپرده اند.                 

قرآني را که رمز حيات، وسيله نجات،عامل پيروزي وحرکت      

وترقي ومملوّ از برنامه هاي زندگي است، رها کرده وحتي      

براي قوانين مدني وجزايي نيز دست نياز به سوي ديگران       

 دراز کرده اند. هم اکنون اگربه وضع بسياري ازکشورهاي         

اسلامي مخصوصا آنها که زير سلطه فرهنگي شرق يا غرب     

زندگي مي کنند،نظر بيفکنيم، مي بينيم که فرآن در ميان آنان   

به صورت يک کتاب تشريفاتي درآمده است.                                 

تنها الفاظش را با صداي مطلوب از دستگاه هاي فرستنده پخش

مي کنند و آيات آن را درکاشي کاري هاي مساجد جا داده اند    

وبراي افتتاح خانه نو، يا حفظ مسافر وشفاي بيماران وحداکثر    

 براي بردن ثواب تلاوت، ازان استفاده مي کنند.                            

دربعضي از کشورهاي اسلامي، مدارسي براي حفظ و               

فرائت قرآن تاسيس شده وگروه زيادي ازپسران ودختران             

 به حفظ قرآن مشغول اند. درحالي که انديشه ها                         

ومقرراتشان از بيگانگان گرفته شده است.                                    

آري امروز هم پيامبر «صلي الله عليه وآله وسلّم»                       

فرياد مي زند:«خداوندا،قوم من قرآن رامهجور داشته اند.»)          

تفسيرنمونه ج15ص76

آري امروز هم پيامبر «صلي الله عليه وآله وسلّم» فرياد مي زند:

«خداوندا،قوم من قرآن رامهجور داشته اند.»                         

آري امروز هم پيامبر «صلي الله عليه وآله وسلّم» فرياد مي زند:

«خداوندا،قوم من قرآن رامهجور داشته اند.»                         

آري امروز هم پيامبر «صلي الله عليه وآله وسلّم» فرياد مي زند:

«خداوندا،قوم من قرآن رامهجور داشته اند.»                       

آري امروز هم پيامبر «صلي الله عليه وآله وسلّم» فرياد مي زند:

«خداوندا،قوم من قرآن رامهجور داشته اند.»                        

آري امروز هم پيامبر «صلي الله عليه وآله وسلّم» فرياد مي زند:

«خداوندا،قوم من قرآن رامهجور داشته اند.»                          



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : حسین
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391
زمان : 9:44


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.